Otázky a odpovede

Aké sú výhody konceptu stredového motora Bafang 8FUN BBS01?

Splňuje všetky požiadavky EPAC (pokiaľ ho neprepramuješ) disponuje vysokým krútiacim momentom, ideálne využíva pôvodné prevody bicykla a vlastný pohon cyklistu takže dojazd je mimoriadne dlhý a pri legálnom výkone 250W prekonáva v teréne aj  nelegálne 500W motory v kolese.  

HLAVNÉ VÝHODY:

- vynikajúce schopnosti stúpania v teréne do svahu

- veľmi dlhý dojazd

- rovnonomerne rozlozložená hmotnosť

- využitie pôvodného bicykla, alebo možnosť použiť kvalitné klasické bicykle

 S rovnakou námahou prekonáš  nielen väčšiu vzdialenosť, ale hlavne to, čo je hlavnou výhodou riešenia stredového mototra - výškové metre, navyše nepotrebuješ nutne nový bike.


 

Aký bicykel je vhodný pre prestavbu na elektrobicykel?

V zásade sa dá použiť takmer každý. Vzhľadom na cenu bateriek a motora je možné zvážiť zmysel u veľmi lacných modelov bicyklov.

Na druhej strane niektoré drahšie celoodpružené modely nemajú vhodný montážny priestor pre baterku. Navyše s veľkým zadným pružením môže stred bicykla klesnúť až tak, že  pri zjazde v teréne je možné náhodné rozbitie motora o prekážku.   

Za ideálny bike považujeme horský bicykel s kvalitnou prednou vidlicou najlepšie zamykateľnou a s kotúčovými brzdami najlepšie hydraulickými.

Hmotnosť u elektrobicykla má svoj význam, ale nie až taký ako pri klasickom bicykli. Len malá asistencia motora bohate kompenzuje nárast hmotnosti od motora a baterky.


 

Je výkon motora 8FUN BBS01 dostatočný?

Keďže je to stredový motor, výkon 250W je úplne postačujúcich a určite vlastnosťami predčí aj podstatne silnejšie nelegálne motory umiestnené v kolese. Ľahko zvláda aj silné stúpania preto je to ideálny koncept pre horské bicykle.

Set BBS01 má maximálny legálny výkon 250W, je štandardne od výroby naprogramovaný podľa normy EPAC na legálne maximum 25km/h, akcelerátor do 6km/h.  

Tento stredový motor je celosvetovo veľmi úspešný a rozšírený pre svoju účinnosť a jednoduchosť montáže, preto je možné nájsť množstvo návodov na zmenu nastavenia, upgrade, alebo preprogramovanie. Preprogramovaný motor je schopný ísť aj cez 40km/h, na webe je množstvo návodov, ktorých využitie je na vlastné riziko. Preprogramovanie motora ruší záruku. Doporučujeme využívať set tak ako je naprogramovaný z výroby.


 

8FUN má senzory pre lankové brzdy, ako je to s hydraulickými brzdami?

Asistencia motora BBS01 sa zastaví ihneď keď prestanete točiť pedálmi. Podľa normy je EPAC je požiadavka aby sa motor vypol aj pri stlačením brzdy. Preto k setu su dodávané originálne brzdové páčky so senzorom vypnutia pre lankové systémy. Tieto páčky však nie sú práve dizajnový skvost. 

V našej ponuke nájdete pre lankový systém elegantnejšie skryté senzory, ďalej univerzálne magnetiké senzory vhodné pre všetky brzy teda aj hydraulické, alebo priamo do hydraulických brzd senzory MAGURA (len pre minerálne oleje).


 

Dá sa meniť prevod na sete BBS01?

Bicykel umožňuje štandardne využívať všetky zadné prevody bicykla. 

Predný prevod je daný výrobcom 8FUN, je vynikajúci, ale dá sa sprevodovať ešte lepšie. Pokiaľ plánujete zdolávať veľmi strmé kopce možnosť slobodnej zmeny veľkosti predného ozubeného kolesa bude vítaná. Pre tento účel je v našej ponuke adaptér ktorý umožní používať rôzne počty zubov.  


 

Postačuje pre horský elektrobicykel legálnych 250W?

Pokiaľ je motor v strede, výkon určite postačuje, ale  pokiaľ je motor v kolese , myslíme si že nie.  Pokiaľ poznáš ponuku na trhu, značkový výrobcovia - HAIBIKE, KTM... všetci majú len stredové motory a len s legálnym výkonom 250W, ktoré dokážu v teréne urobiť svoju prácu. Legálne pohony v kolese s 250W sú záležitosťou vhodnou na rovinu. 

Roky zbierame skúsenosti s mnohými konceptami e-bikov, testovali sme ich na dlhé trate s rôznym prevýšením, spoznali sme ich výhody a nedostatky až sme zostavili ponuku spoľahlivých komponentov pre koncept stredového pohonu. Myslíme si, že len stredový motor má pre horský bicykel zmysel pokiaľ má mať legálny výkon. Účinnosť stúpania a dojazd s rovnakou kapacitou baterky je v teréne neporovnateľná s iným konceptom. 


 

Aká je hmotnosť prestavaného elektrobicykla s vaším setom?

Hmotnosť elektrobicykla nemá až tak zásadný vplyv na jazdné vlastnosti ako je to u bežných bicyklov. Pridaný výkon stredového elektromotora už pri veľmi malej asistencii vysoko kompenzuje nárast hmotnosti. 

Celková hmotnosť prestavaného bicykla s motorom BBS01 a výkonnou LiIon batériou stúpne o asi 7kg oproti pôvodnému stavu pred prestabou hlavne kôli baterke (2,8kg) a motoru (3,8kg). Čiže kompletný bike môže vážiť od 19kg - 22kg, čo je plne porovnateľné so značkovými elektrobicyklami so stredovým motorom a aj o 10kg menej ako niektoré hotové východné ťažké modely s motorom v kolese a baterkou na zadnom nosiči. 

 

 

Aký je dojazd elektrobicykla s doporučeným setom?

Dojazd záleží od zložitosti terénu, hmotnosti jazdca a štýlu jazdy.

Naše skúsenosti sú hlavne v horskej cyklistike kde sme obvykle baterky mali problem vyjazdiť. Na rovine je dojazd cca 100km, v teréne asi 60-70km.

Snáď náš najvypovedatelnejší test je trasa z nadmorskej výšky mesta Košice - Kojšovská hoľa a späť po hrebeni s mnohými stúpaniami a klesaniami, 300 - 1246m n.v. , celkové stúpanie 1500m. Okruh má asi 60km a baterky boli na doraz vyjazdené ale stačili. 

 

 

Ako dlho sa nabíja akumulátor?

Je to asi 5 hodín na 100% kapacitu. Pre viacdňové výlety je možné zobrať ľahkú nabíjačku so sebou.

 

 

Je schopný bicykel ísť aj bez pedálovania?

Norma EPAC dovoľuje používať plynovú páčku na rozjazd t.j. do 6km/h. Vtedy štandardne nastavený motor môže ísť aj bez pedálovania. Pre vyššiu rýchlosť motor asistuje len pri pedálovaní. Samozrejme preprogramovaný bicykel je schopný ísť len na plyn bez pedálovania, preprogramovanie motora je však na vlastnú zodpovednoť majiteľa a ruší záruku.